lørdag 22. mai 2010

3 uker med Emmie :)

Jaggu er det gått 3 uker allerede...og godt er det - He he. Jeg har alltid sagt at det beste hadde vært å fått valpen når den er ca 4 mnd.... Hver alder har sin sjarm sies det, men jeg må bare innrømme at jeg synes denne tiden er VELDIG SLITSOM! Emmie er jo en vidunderlig søt liten jente - men har ikke tid til noe kos, ikke tid til å lære noe nesten, ikke tid til å sove noe særlig, og ikke tid til å tisse ordentlig på tur... Det hun HAR god tid til er å drikke, tisse INNE og forsøke å alltid ta ting Bonica biter på....Hun får seg en omgang fra Bonica HVER GANG, men gir seg ikke. Fått en ny hobby, og det er å tisse inne - hele tiden. Har gått sport i det tror jeg... De er jo såååå nusselige å se på på denne alderen, men jeg GLEDER meg til hun blir større! Særlig kveldene er ille her, herregud å mye energi det er i henne da! Hun tester oss alle... Men så kommer disse små øyeblikkene da - som betyr så mye - og som får oss til å glemme litt fra resten av døgnet he he....en logrende hale som går som en propell hver gang vi snakker til henne, når hun legger seg pent ned på teppet sitt når det er natta og gir fra seg noen avsluttende godlyder, når hun plasker poten i vannskåla og har det så moro så moro, når hun går til skuffen med "nammis" og tigger som en ekte hund, når hun løper opp hele trappa inne så stolt så stolt, og når hun tror hun susser oss iherdig i ansiktet mens hun egentlig bare biter.... Ja du - alt i alt så elsker jeg jo denne valpen utrolig høyt - men jeg synes det er godt å ha hatt flere valper slik som henne - så jeg vet at "det blir folk av deg også Emmie!" :))) *Love you lille rakker*

Bonica har jo løpetid nå. Merker at hun ikke er fullt så leken med Emmie som hun var, men hun er heldigvis ikke særlig mer utålmodig med henne. Jeg synes faktisk hun er veldig tålmodig av og til! Finnes ikke sjalu - og det overrasker meg stort. Det er helt herlig faktisk :). Dog har hun fått like mye oppmerksomhet som før, men hun er jo nødt til å se at Emmie også får - og det er helt OK :).

Denne uken har jeg vært på jobb, men gutta har kommet hjem tidlig. Likevel ser det ut til at det går veldig bra med dem alene. Kun litt pip når vi går, ingen bjeff :)) - så håper at det er det som er situasjonen når vi ikke hører etter også :). Bonica bjeffet jo alltid fælt fra vi lukket døra...

Skal fra uka være anleggsgartnere i den lille hagen min. Skal til slutt legge gress, og da må hundene holdes unna i 2 ukers tid....hm..blir litt verre med morgentissingen da ja - men det kommer til å bli såååå bra for dem når alt er klart :) - gleder meg stort!!!!!!!!!!

Ellers vært VELDIG hett her noen dager nå, og Bonica sliter fælt ser jeg. Stakkars. Hun har jo SÅ mye pels!! Har meldt henne på utstilling i Drammen i juni - og det blir STAS! Nå er det såååå lenge siden jeg har vært i ringen av forskjellige grunner, og nå gleder jeg meg til å få satt igang med begge jentene mine :). Emmie sin første blir først i slutten av juli, men da blir det 2 på rappen samme helg. også blir det jo spesialen i august :) - gleder meg masse!

Ha en fortsatt fin pinse - og jeg får nyte mine supre stunder her...og glemme de mindre supre he he. HEI!

Ingen kommentarer: