søndag 6. juni 2010

Utstillings-søndag + diverse

Som dere ser: En glad eier av verdens vakreste røde tispe :). Dro avgårde til Drammen i dag til NKK-utstillingen - men lite håp om at det skulle gå vår vei i dag. Har ikke vært i ringen siden november - men Bonica er flott i pelsen sin, og oppfører seg jo utmerket - det har hun jo alltid gjort. Ikke noe tull med henne i en utstillingsring nei! (ikke utenfor ringen heller vel og merke...) Skulle for første gang stille for en tysk dommer - det syntes jeg var spennende i og med at eurasieren kommer fra Tyskland :). Denne mannen kunne nok sine saker :). En dyktig og nøyaktig dommer, som hadde et glimt i øyet - han så skummel ut i begynnelsen, men var heldigvis veldig tålmodig med de som trengte tid - han ga hunder mange sjanser til å vise seg bra :). En bra mann :). Bonica likte han tydeligvis også for hun trakk seg nesten ikke i det hele tatt :). Var artig å bli beste tispe - men trodde ikke vi hadde sjans til å kunne slå flotte Chagall...men JODA - dommeren likte Bonica best :) - så der kom vårt første CACIB og en BIR :) Uplassert i gruppa - forbanner meg egentlig hver gang at jeg gidder å vente til det.....vi kommer aldri videre - og det er de samme rasene som kommer opp hver gang. Neste gang gidder jeg IKKE!....tror jeg....hehe - det er jo alltid dette bitte lille håpet da... - men Bonica gjør ikke noe fantastisk figur i gruppa heller...trekker seg for dommer og er sliten og litt "hengete" - i dag var det også grusomt varmt - ville ikke ha pølsebiter engang...! PUH. Men jeg er superfornøyd - fikk det jeg dro dit for :)

Så var det til lille Emmie da :) - 3 måneder i går :). Ja Emmie ja....hun er vel den staeste og tøffeste valpen JEG har hatt i hus....puh - kan til tider være temmelig vanskelig rett og slett. Hun svarer på tiltale - skikkelig drittunge hehe. Det som er rutinen er at det begynner ved 21 tiden om kvelden først - heldigvis!! På dagtid er hun en VALP - en helt normal VALP..og med de positive og negative saker det fører meg seg :) På kvelden er hun...tja hva skal vi si?....En skikkelig PØBEL!! Hun tvinger meg i seng....for kommer hun ned i gangen - så sovner hun jo for natta... - men ikke ALENE skal vite...vi alle må ned! De 2-3 timene til sengetid er lange som vonde år!!! hehe. Hun er ikke så mottakelig for å lære noe. Ikke ro i kroppen til det. Raiko var jo super - 8 uker gammel kunne jo han det meste. Tok alt umiddelbart - syntes det var kjempegøy :). Så kom Bonica - "helt blond" kalte jeg henne - ikke mulig å ta til seg noe nesten før hun var 1 år - DA var hun klar til å lære :)....så Emmie er kanskje likedan? Jeg prøver jo ikke så veldig mye heller - er litt vanskelig når Bonica er rundt hele tiden. Tar man dem ut separat så er det jo bare å forte seg tilbake til den som er forlatt hjemme stakkar....helt tragedie. Sammen er de veldig rolige - og de føler trygghet - begge to.
Men Emmie vokser bra - hun er en veldig vakker jente - gleder meg til å se hvordan hun utvikler seg videre. Den første bedømming i ustillingsringen...kjempespennende! GLEDER MEG!
Emmie elsker gutta mine. ÅH det er stas :) - Bonica bryr seg jo nøkken om andre enn meg hehe.

Ellers er jo hagen ferdig nå - og det ble veldig bra. Den som var ubrukelig til absolutt alt - har nå blitt en liten hage hvor hundene kan være :) Koselig for MEG å sitte der også :)

So long!



Ingen kommentarer: