lørdag 15. mai 2010

2 uker med Emmie ;-)











Ja tenk - 2 uker er gått allerede. Jammen flyr tiden når man har det gøy :)....og hektisk...;-). Emmie vokser og frodes for hver dag som går. Spiser godt, selvom hun aldri har tid til å spise opp alt på en gang...går til og fra matskålen.. - men det endrer seg nok. Jeg må passe på som en smed innimellom for Bonica ELSKER maten til Emmie hehe. Hun vet hun ikke skal røre den, men om jeg ikke ser så hører jeg hun er der - og når hun blir tatt på fersken er hun jo den mest skyldige som finnes! Hun vet hun har gjort noe "galt". Søt du Bonica :). Har tisset inne litt mer denne uka - kun et fåtall ganger alt i alt, men jeg må virkelig være våken... Hun sier sjelden i fra - bare snuser og snuser bortover gulvet... - så noen uhell har det blitt - men sammenlignet med de to andre jeg har hatt så er det kjempelite! :). Hun elsker å være ute - sover gjerne på verandaen hele tiden, og er ute i hagen alene. Hver gang må jeg gå ut og hente henne inn. Hun er mye mer selvstendig enn Bonica (gudskjelov...). Bonica fotfølger meg jo - men det gjør ikke Emmie og det er bra. Hagen min er nesten bare et jordhøl nå, så super å grave i synes Emmie. Jeg venter på at "noen" skal komme og fylle på, lage en støttemur, og planere ut så de får litt plass å herje på. Ikke store plassen, men slik den er i dag er den ubrukelig til å herje på. Bakke og jord....og platting. Men blir nok veldig bra til slutt :). Da håper jeg også Bonica kan være der ute uten og sitte og dampe ned vinduet på døra ;-).
Hjemme alene det er ikke moro. Er de sammen så takler Emmie det ok - Bonica mindre ok - men bedre enn å være helt alene.... Bonica takler rett og slett ikke å være alene hjemme! ENDA verre nå.....Når jeg går ut med Emmie bare for å lære henne litt om verdenen der ute, så bjeffer Bonica konstant!! Jeg klarer ikke å få orden på dette med Bonica! :( - er helt rådløs!! Men nå er det jo slik at de i hovedsak er alene hjemme sammen, men det hender jo at den ene eller andre må være helt alene.... Vi har øvd og øvd....og jeg filmer. Virker som Emmie kan takle dette bedre, men moro synes hun ikke det er nei!
Emmie er veldig utadvendt, og hilser på alt og alle i glede. Halen går i snurr :) Virker veldig trygg når vi er ute på tur - flink i bånd også. Spiser ikke alt hun kommer over fra bakken heller :) - Bonica tok jo hver eneste tyggis hun fant.....
Bonica har fått løpetid halvannen måned før syklusen tilsier.....så hun overrasket da vi var på tur med hannhund...jeg ante jo ikke... - men hun var sinnsykt flørtende og red på hannhunden som bare det. Men godt de ikke snudde om... Hun er slapp merker jeg og ikke så leken med Emmie. Men tålmodig og grei likevel. Emmie tester og tester...og innynder seg. Noen ganger funker det, andre ganger ikke :). Hun ligger og ypper, men med en gang Bonica da reiser seg så ruller hun rundt på rygg hehe. Sover fremdeles mye, men er hun våken så er det liv!!! Noen ganger går det nesten på helsa løs her inne hehe - da er det opp på armen og roe ned. VIL IKKE VIL IKKE...ok da.... Her er det nemlig JEG - den 2 beinte - som bestemmer! :). Tar noen sekunder med å tviholde fast, så slapper hun av og vi koser litt før jeg da setter henne ned. Da finner hun soveplass - og borte er hun :). Kjenner igjen dette nå - kan se det er som en liten overtrøtt unge ha ha.
Ingen ledninger har gått her enda, og hun rører veldig lite heldigvis. Men hun er som Raiko - ligger det sokker til fristelse så stikker hun av med dem ;-). Vi øver kontakt og stå for tiden....hun kunne jo sitte da hun kom - og det tar litt tid å få den vekk ser jeg ;). Men hun kjenner navnet sitt, og hver gang jeg sier navnet og hun ser på meg så er det ros da vettu :). Ønsker den kontakten jeg har med Bonica med Emmie også :) - godt å ha i ringen og :). Ser ut til at Emmie blir en fin feminin jente. Hun er slank og "lean" som man sier.. Hun har ikke mye tykk pels i motsetning til Bonica. Ser ut til at hun kan få pelsen til Raiko - lite underull, men det kan jo endre seg. Sammenlignet jo med Cathy til Ingunn, og hun hadde vel 3 ganger så mye pels...
I dag skal vi til Rune og Odin og grille litt. Odin må nok stå i hundegården mens jentene er der...En rottweiler er voldsom, og en feilplassert labb fra vimsete Odin kan jo skade Emmie foreløpig - og Bonica har jo løpetid. Men ser veldig frem til at vi alle kan være sammen på "vanlig" måte igjen!! Noen uker til har jo mye å si for Emmie sin del :). Hun kommer vel til å ta han tenker jeg hehe - ikke nådig den dama der :).
Onsdag er det tilbake til arbeid igjen, og jeg krysser fingre for at jentene mine vil kunne ha det greit i de timene jeg er borte. Gutta er her til uken, så det blir heldigvis en myk start for dem sånn sett. Yngstemann har kommet ned et par ganger denne uken...må jo se hvordan Emmie vokser - og han får jo sjokk hver gang for han mener hun blir større for hver dag.
Nei, kanskje på tide å få fart på seg her nå? God helg alle sammen!

1 kommentar:

Suzanne sa...

Tack för fin läsning :)
Kul att få "hänga" med i hundarnas vardag.
Kram